In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
April 2005
File not found.


















Columns
Barend Hohmann
Geen online avonturen meer
Barend Hohmann
SiteSupport Online Communicatie




Bij veel bedrijven is de website hoognodig aan vervanging toe. Drie jaar geleden nog state-of-the-art maar inmiddels al hopeloos achterhaald. Voordat u opnieuw geld steekt in online avonturen is de logische vraag 'wat levert het eigenlijk op'.

Hoe meet je het succes van een website? Hoeveel mensen weten uw website te vinden, hoeveel aanvragen of bestellingen komen er via de site binnen? Als dit al exact te meten is dan valt het resultaat vaak tegen. Dat ligt meestal aan de veel te hoge verwachtingen; vergelijk de website eens met een losse advertentie en dan praten we verder. Er is gelukkig ook een andere manier om de vraag 'wat levert het op' te beantwoorden.

Bij de meeste succesvolle sites die SiteSupport bouwt draait het om besparingen. Honderdduizenden klanten en abonnees die zelf hun gegevens kunnen beheren. Iedere zaterdag honderden vacatures, auto's en huizen minder in de krant. Tienduizenden nieuwsbrieven die wekelijks verstuurd worden via email i.p.v. met een postzegel. Maandelijks duizenden downloads van handleidingen, beelden en technische informatie. Van online offertemodules en dealerlocators tot de meeste simpele routebeschrijving. Uw website bespaart u aantoonbaar tijd en geld.

Mijn favorieten in de categorie 'groot succes': De webshops waar bijna niemand bestelt! De orders worden nog steeds doorgebeld of gefaxt, maar dankzij de site weet de klant tegenwoordig exact wat hij wil. Scheelt iedere week tientallen uren aan telefonische uitleg.

Zo'n webshop levert weliswaar nauwelijks extra omzet op, maar kan tienduizenden euro's per jaar besparen!

Waarom al deze getallen? Omdat het kan. Extra omzet begroten in exacte cijfers is niet te doen, maar besparingen uitrekenen lukt vaak al op een bierviltje, of in een column. Dus hebt u geen zin meer in online avonturen, dan raad ik u aan eens flink te besparen op uw website.




...bevordert
Samen Handen Ineen bevordert doorstroming naar de werkvloer

...start
'Iemand van buitenaf zorgt voor een frisse kijk op het bedrijf'

...vernieuwt
Met Syntens innoverend bezig zijn

...innoveert
ZIE 2005: nieuwe ronden, nieuwe kansen

...onderneemt
Ondernemen met uitkering in trek

...organiseert
Bijeenkomst 'Starten met een uitkering'

...ontwikkelt
Banner voor bedrijven

...promoot
Bedrijvendynamiek door promoten zelfstandig ondernemerschap

...belegt
De Beleggings- adviseurs

...verplicht
Hard werken is hier een morele verplichting

...werkt
Wij werken aan werk

...leeft
Economie is een deel van het leven

...biedt
Gemeente en ondernemers moeten gezamenlijk optrekken

...groeit
Professioneel oog voor historie én toekomst

...woont
Op weg naar een duurzame toekomst

...beschermt
MKB, bescherm en beheer uw merk!

...rijdt
Zakelijk onderweg

...kiest
Jong Management Midden-Zeeland kiest voor mix van nut en fun

...bouwt
'Bouwen aan Zeeland' op Contacta 2005

...wisselt
Bestuurswisseling ondernemende vrouwen La Donna e Mobile

...huisvest
Zowel aanbod als opname stijgt

...rapporteert
Breda: te weinig grote metrages in aanbod

...investeert
Noord-Brabant wil kwart verouderde bedrijventerreinen opknappen