In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
November 2004
File not found.


















Bedrijven
PriceWaterhouseCoopers
Deloitte
Van Gansewinkel (Regio Zuidwest Nederland)
Liftal Hijstechniek
Pacorini
Sea Way
Notarissen Seijdlitz, Loof en Segers
Zeeland Supply Groep
STT BV
Rabobank Walcheren
Rabobank Beveland
STT biedt klanten compleet pakket service en logistiek

Aan de Engelandweg in Vlissingen Oost staat het vierkante gebouw van STT. Van hieruit worden jaarlijks honderden schepen uit alle windstreken begeleid bij hun tocht door de Zeeuwse havens. "We zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week standby." Daarnaast is STT ook actief in transport en handel.



"STT staat voor Shipping, Trading & Transport", legt directeur Alex Nelis uit. "We zijn van huis uit een scheepvaartkantoor, maar al bij de oprichting van STT in 1991 zagen we dat onze klanten steeds vaker verlangen dat je ook een compleet pakket logistiek kunt aanbieden. Zodoende zijn we in het wegvervoer gegaan. Bovendien werken we samen met een aantal partners die eigen vloten hebben, waardoor we beschikken over nogal wat capaciteit over water. En we drijven zelf handel, onder meer met Rusland. Dat biedt voordelen, want we zetten daar onze eigen logistiek voor in."

Waterklerken
De waterklerken van STT voorzien de schepen van rederijen, verschepers en charters van alle benodigde dienstverlening. Deze dienstverlening begint al lang voordat een schip de haven binnenloopt, vertelt Nelis: "Zodra een klant doorgeeft dat er een schip naar Vlissingen onderweg is, zoeken we uit wat voor schip het is, wanneer het precies aankomt, waar het naartoe moet, wat het moet laden of lossen. Daarna regelen we een loods en eventueel ook sleepboten, die het schip verder de haven binnenbrengen. We bestellen bootslieden, die het schip vastleggen aan de kade. Dit werk gaat ook 's nachts door, vandaar dat we 24 uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar zijn." Als het schip eenmaal is afgemeerd, komen de stuwadoors in actie. Vooraf heeft STT met de stuwadoors al doorgesproken hoe het schip moet worden geladen of gelost. Ook regelt STT desgewenst dat de lading in Vlissingen klaarligt. Nelis: "Veel ladingen worden af-fabriek verkocht. Wij regelen dan het transport van de fabriek naar de loodsen van, bijvoorbeeld, Kloosterboer." STT gaat ook voor de opdrachtgever naar de douane om ladingen in- of uit te klaren.

Samenwerking
Door samenwerking met partners kan STT ook op het gebied van transport het nodige bieden, vertelt Nelis. "Onze partners zijn Andreas Hansen, Ver-tom Scheepvaart, Inchcape en Balt Dutch Shipping uit Rotterdam en Blue Water Shipping uit Barendrecht. Andreas Hansen en Vertom beschikken over een eigen vloot. Binnen de eigen organisatie beschikken we dus over nogal wat schepen, zodat we klanten die verlegen zitten om capaciteit altijd van dienst kunnen zijn." Ook in de landen waarmee STT handel drijft, werkt Nelis met partners: "We vervoeren veel voedsel, waaronder ingevroren vlees, naar Rusland. Daar werkt iemand voor ons die goed is ingevoerd in de Russische scheepvaartwereld. Ook in Afrika, waar we regelmatig machinerieën en scheepvaartequipment heen verschepen, werken we nauw met iemand samen. Zo zijn we altijd goed ingevoerd in de lokale situatie." Naast deze freelancers en partners werken bij STT twaalf mensen in vaste dienst.

Wachten op de WCT
Naast directeur van STT is Nelis ook bestuurslid van PPCZ. In die hoedanigheid bezocht hij enige tijd geleden een logistieke beurs in Shanghai. De mogelijkheden die het Verre Oosten biedt, bleken enorm: 'Je verwacht dat je met zo'n beurs wat contacten legt, maar niet dat je al direct klanten binnenhaalt. Maar ik was nog niet terug in Nederland, of de eerste e-mails van potentiële klanten waren al binnen. Ze bleken bewust voor deze regio te kiezen, omdat de achterlandverbindingen hier zo goed zijn. In China weten ze precies dat die achterlandverbindingen vanuit Zeebrugge of vanuit Rotterdam veel slechter zijn, dat daar veel meer congestie is op de weg." Het is frustrerend om aan mogelijke klanten nee te moeten verkopen omdat de komst van de WCT nog onzeker is, vindt Nelis. 'In China bouwen ze de komende vijf jaar 25 nieuwe havens. Dus niet alleen containerterminals, maar complete havens. De groei in containervervoer is enorm. Veel mensen in Zeeland denken dat we het hier wel volhouden zonder WCT, maar dat is niet zo. Wij zien het ook al in onze dagelijkse praktijk, we horen het van onze klanten. We zijn werk aan het verliezen. De WCT kan er wat ons betreft niet snel genoeg komen."

Meer informatie
STT bv
Tel. 0118 - 46 77 78
Internet: www.agency-stt.com


...onderneemt
Masterclass Duurzaam Ondernemen op koers

...start
Effectieve manier van online netwerken

...innoveert
Taxicentrale Middelburg innoveert continu

...organiseert
Startersdag voor 'jonge ondernemers'

...belegt
De beleggings- adviseurs

...bezoekt
Veel diversiteit en Kwaliteit op Contacta 2004

...werft
Regionaal dagblad ideaal voor personeelswerving

...roept
Havenburgemeesters roepen op tot bovenregionaal beleidsplan

...acquireert
Zeeland Seaports: meer aandacht voor acquisitie

...vervoert
Havens zijn heel belangrijk voor de Zeeuwse economie

....behartigt
Vrijland nieuwe voorzitter Port Promotion Council Zeeland

...ontwikkelt
Ontwikkelingen in de kanaalzone

...bindt
Clustervorming bindt industrie aan Zeeland

...vestigt
Infrastructuur en arbeid belangrijke vestigings- voorwaarden

...groeit
WCT bepalend voor economische toekomst Zeeland

...vraagt
Gevraagd: Technisch personeel

...presenteert
Junior Kamer Walcheren presenteert JKW Veiling

...netwerkt
NAC grootste zakelijke platform in Zuidwest Nederland

...rijdt
Zakelijk onderweg

...doneert
Opbrengst grootse netwerk-bijeenkomst voor Vrienden ZLG

...onderzoekt
Veel bedrijven weten niet of klanten tevreden zijn

...stimuleert
Ontmoetingsavond voor het Bedrijfsleven in Hulst

...concludeert
Sfeer, bereikbaarheid en keuze winkelaanbod doorslaggevend voor bezoek aan binnenstad