In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Augustus 2005













advertenties
www.storimansenpartners.nl
www.deondernemer.com
www.sitesupport.nl




Hoog serviceniveau in verzekeringen

„Er is gewoon een gat in de markt voor ons. Daar gaan we op inspringen", zegt de 34-jarige Jurgen Buysrogge. Hij heeft eind vorig jaar samen met zijn twee jaar jongere compagnon Hessel Wieles het bedrijf De Verzekeringsshop opgericht. Wieles had met de Hypotheekshop al twee jaar geleden voor het zelfstandig ondernemerschap gekozen.


Het team van het nieuwe Zeeuws-Vlaamse verzekeringsbedrijf.

Voor de in Lamswaarde woonachtige Buijsrogge, is de sprong in het diepe van veel recentere datum. Buysrogge en Wieles zijn beiden voor de helft aandeelhouder van bovengenoemde bedrijven. Beiden kunnen bogen op jarenlange ervaring in de verzekerings- en hypotheekbranche. Beide bedrijven zijn gevestigd in een ruim pand in de Terneuzense Nieuwstraat. Van daaruit wordt met name de Zeeuw-Vlaamse MKB en particuliere markt bediend. „De link met het hypotheekbedrijf is kort, maar onze verzekeringsklanten komen niet alleen daar vandaan.

De afgelopen twaalf jaar heb ik in de verzekeringswereld een aardig netwerk opgebouwd. Ik heb veel contacten en ervaring opgedaan en onderga permanente educatie. Ingevolge de nieuwe Wet Financiële Dienstverlening (WFD) is de regelgeving van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) veel strenger geworden. Uiteraard voldoen wij aan alle spelregels, maar we gaan veel verder met onder andere permanente educatie, bezoeken van seminars en congressen, etcetera. Ik voel me uitstekend thuis in de verzekeringswereld, evenals Hessel hoewel die wat meer gefocust is op hypotheken. We vullen elkaar goed aan. We hebben een geavanceerde website laten bouwen waar we vanaf januari mee naar buiten zijn getreden", aldus Buysrogge.

Profileren
Zijn kompaan Wieles legt uit: „Sinds 2004 deed ik in aanvulling op het hypotheekgebeuren ook al verzekeringen. Dat stond echter op een laag pitje. Met de nieuwe BV kunnen we ons als volwaardig zelfstandig verzekeringsbedrijf profileren. Door de al bestaande BV was de stap veel makkelijker te maken. Daardoor is er meer body en zijn de kosten lager." Het nieuwe Terneuzense bedrijf, waar inmiddels vier mensen op de loonlijst staan, biedt een compleet pakket aan verzekeringen en financiële producten van alle grotere en kleinere verzekeraars in Nederland. In de dienstverlening staat een kwalitatieve persoonlijke benadering voorop.

Specifieke wensen, risico's en mogelijkheden worden zorgvuldig in kaart gebracht. Zodoende wordt een op maat gesneden advies verschaft. Samenwerkend met een breed scala aan verzekeraars, wordt een compleet pakket aan verzekeringen en financiële producten geboden, variërend van een auto- of rechtsbijstandverzekering tot een arbeidsongeschiktheidsverzekering of een aanvulling op het pensioen. „We nemen graag de tijd voor de klant en geven een eerlijk en betrouwbaar advies, opdat men niet onder- maar ook niet oververzekerd is. Door van alle aanbieders de specialiteiten te kiezen, komen we altijd tot de beste prijs/kwaliteitsverhouding", stellen de ondernemers.

Interactieve site
Klanten hebben op de website op elk gewenst moment inzage in de persoonlijke verzekeringsgegevens. Zo krijgt de klant in enkele seconden het actuele overzicht van de lopende polissen of de status van de schademelding te zien. Desgewenst kan de klant zelf allerlei premieberekeningen maken. „ Nog geen tien jaar geleden werden er voor het eerst e-mails verstuurd. In een vrij korte periode is er heel veel gebeurd. De ontwikkelingen op communicatiegebied hebben ons doen besluiten om tot een interactieve site te komen." De kersverse onderneming biedt in haar werkgebied een alternatief voor de steeds verdergaande schaalvergroting in de verzekeringsbranche.

„De algemene tendens is dat men zich richt op grotere bedrijven. Dat gaat ten koste van veel (kleinere) klanten waar men tenslotte niet veel aan kan verdienen. Wij bieden juist graag ondersteuning aan de bakker of de slager om de hoek. Wij richten ons op de kleinere MKB bedrijven in Zeeuws-Vlaanderen. In principe niet daarbuiten want dat zou ten koste kunnen gaan van ons hoge serviceniveau. Hier in Zeeuws-Vlaanderen gaat het er veel persoonlijker aan toe dan in de rest van Nederland. Ik bezoek mijn klanten regelmatig en voel me bij veel van hen een vriend van de familie. Ik kom uit een ondernemersfamilie, heb ook altijd de ambitie gehad om iets voor mezelf te beginnen, maar wilde wel eerst veel kennis en ervaring via een loondienstsituatie opbouwen. Het is nu het moment om de switch te maken", aldus Jurgen Buysrogge.

Meer informatie:
Internet: www.deverzekeringsshop.nl



...bepleit
BZW bepleit nieuwe economische impulsen

...bouwt
Hoog serviceniveau in verzekeringen

...plaatst
Onafhankelijke toetsing zet Twinpaal in de markt

...organiseert
Kennis stroomt via innovatiecluster naar MKB

...bespaart
Kwart minder regels voor Zeeuws bedrijfsleven

...handelt
Internationale Handelsdag op 17 april in Bergen op Zoom

...in't kort
Zeeland geliefd bij starters

....rijdt
zakelijk onderweg

...gedraagt zich
Zeeuwse advocaten gedragen zich keurig

...voorkomt
Voorkomen is beter dan genezen

...bewijst
Meer dan een kostenpost

...onderneemt
Ondernemen met Netwerk Notarissen

...belegt
De beleggingsadviseurs

...vernieuwt
Een nieuw gezicht voor de Ondernemer

...begint
OfficiŽle opening Kreeftenseizoen

...communiceert
Nieuw elan CommunicatieNet

...boost
Roer gaat om bij Junior Kamer

...kijkt vooruit
Goede vooruitzichten kantorenmarkt