In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Januari 2007
File not found.

















Landbouw Special
De gezonde zoete oplossing

Steeds meer volwassenen en kinderen kiezen voor zoetigheid, zonder zich af te vragen wat ze in hun mond stoppen. Reden voor tomatentelers Ab van Marrewijk en Jos van Mil uit Honselersdijk om op zoek te gaan naar een gezonde oplossing voor het snoepprobleem. Die vonden ze in het Tommies Snoeptomaatje. Sinds mei 2006 heeft dit gezonde zoete tussendoortje er een familielid bij, de Tommies Snoepkommer.


Snoeptomaatjes en snoepkommers.

De oorsprong van het kleine Snoeptomaatje ligt in Japan. Daar houdt men ook van zoet en gezond snoepen. Nu, nauwelijks twee jaar na hun lancering zijn de Snoeptomaatjes en inmiddels ook de Snoepkommers niet meer weg te denken uit de Nederlandse en Duitse supermarkten, speciaalzaken en snoepautomaten in middelbare scholen en bedrijfsrestaurants. Bij allerlei publiekstrekkers promoten de Tommies clowns de gezonde snacks samen met de vrolijke hommel, het symbool van de milieubewuste teelt. Tommies kunnen direct uit het zakje worden gegeten.
Van Marrewijk Van Mil zijn dankzij hun Tommies uitgeroepen tot Greenery-Teler van het Jaar 2006.

Van Marrewijk & Van Mil.

Onmisbare schakel
Jos van Mil: "In februari 2005 hebben wij samen met The Greenery het eerste zakje Snoeptomaatjes gevuld. Dit commerciële en logistieke versbedrijf verzorgt het overgrote deel van onze verkoop. Zij leveren het jaarrond een volledig assortiment groente, fruit en paddestoelen aan ontelbare relaties in diverse landen. Hun filosofie sluit aan bij de onze; voedselveiligheid, duurzaamheid, innovatie en logistieke efficiency hebben hoge prioriteit. Wij telen 2,7 hectare Snoeptomaatjes en collega René van Paasen uit Kwintsheul 1,8 hectare. In 2006 hebben wij ruim 6 miljoen verpakkingen van respectievelijk 80, 125 en 250 gram afgeleverd in Nederland onder de naam 'Snoeptomaatjes' en in Duitsland als 'Tomaten-Zwerge".
Ad Verhoeven uit Prinsenbeek teelt inmiddels 0,3 hectare Snoepkommers. "Ook wij promoten onze lekkere gezonde snacks zo breed mogelijk en maken daarbij gebruik van de diensten van The Greenery. Zij hebben Jos en ons bij elkaar gebracht toen wij op zoek waren naar een aansprekende verpakking. Onze filosofieën bleken hetzelfde te zijn en samenwerking zou onze concepten alleen maar versterken. Het logische gevolg daarvan is de verbreding van het Tommies programma met onze 'Snoepkommers' c.q. 'Gurken-Zwerge".

Vervolg
De eerste stappen zijn gezet, het product is er. "Onze promotieactiviteiten zijn erop gericht, de jeugd al in de wieg snoepbewust te maken. Verder verdubbelen we volgend jaar de komkommerproductie en lanceren we in maart 2007 de oranje Tommies Snoeppaprika's. Ongetwijfeld volgen daarna meer gezonde snacks", besluiten Jos van Mil en Ad Verhoeven.

Meer informatie:
www.tommies.nl


...leeft
Leven wordt zoveel leuker als je probeert je grenzen te verleggen

...studeert
Marketing via creativiteit

...bepleit
Pleidooi voor Maintenance Valley op Kerstlunch OCG

...proeft
Het lijkt op vlees, het smaakt naar vlees en het is plantaardig

...leert
Syntens en ABAB starten met vijf leren-van-elkaar
-kringen

...groeit
Groei Zeeuwse economie zet flink door

...keurt
Hulst krijgt Ster voor Veilig Ondernemen

....zorgt
Zorgen voor het milieu

...vertegenwoordigt
Oog voor de maatschappij

...snoept
De gezonde zoete oplossing

...verpakt
Een lekkere frisrode kleur

...introduceert
Samen-werken en zelf-verantwoordelijk leren

...kweekt
Praktijk en opleiding sluiten op elkaar aan

...kiest
De ondernemer heeft de sleutel voor de toekomst

...verft
Erfgoed in kleur

...bepaalt
Bijzondere stoffeerders van het landschap

...fokt
Wij gaan voor de absolute top!

...verandert
Plezier in het ondernemerschap

...wenst

...praat
Zorg om boer en tuinder in Zeeland

...vormt
Sterke economie met een veilig bedrijfsleven

...belegt
De Beleggingsadviseurs

...profileert
Kansen voor Zeeland als zakenmarkt

...investeert
Investeren vanuit overtuiging

...innoveert
Duurzame innovatie wint terrein